Benvolgudes famílies,
Lamentem aquesta situació d’emergència sanitària provocada por la COVID-19, i esperem de tot cor que estigueu totes i tots bé.
Aquests són moments molt difícils i complicats, i res ens agradaria més que poder donar-vos una altra notícia, però aquest curs les ACTIVITATS EXTRAESCOLARS QUEDEN SUSPESES TEMPORALMENT fins que la situación permeta desenvolupar-les de manera segura per a les nostres xiquetes i xiquets.
Vos expliquem els motius:
-
Primerament LA
PRÒPIA ORGANITZACIÓ en els centres educatius, que ve marcada per RESOLUCIÓ DE CONSELLERIA D’EDUCACIÓ I
ESPORT http://www.dogv.gva.es/datos/
ALGUNES D’AQUESTES MESURES són:
o Limitar o controlar el contacte interpersonal.
o Assegurar la distància interpersonal de 1.5 metres.
o Portar, en alguns casos, la mascareta higiènica o quirúrgica.
o Fer grups de convivència estable (grups bambolla).
o Neteja i desinfección d'aules.
o Protocol.lització davant de sospita (si alguna alumna o alumne presenta febra, per exemple, s'haurà d'aïllar, i la persona que acompanye a l'escolar haurà de vestir immediatament, a més de la mascareta que ja portara, pantalla protectora i EPI).
o Reduir al mínim el desplaçament dels escolars pel centre.
o Que professores i professors siguen els que acudisquen a l'aula.
o S'ha de reduir el nombre d'interaccions amb el personal alié a l'organització i visites al centre d’altres professionals excepte estrictamente imprescindible… etc.
Per tant, les mesures adoptades pels organismes públics condicionen en molt gran mesura la posada en marxa i el desenvolupament de les activitats extraescolars quant a la seguretat sanitària que les nostres filles i fills necessiten.
Així, DE POSAR EN MARXA LES EXTRAESCOLARS:
o Trencaríem la recomanació dels “grups de convivència estable”, per garantir traçabilitat i gestió de casos. Estos grups han d'evitar i limitar al màxim, per recomanació en el protocol sanitari, l'interacció amb altres grups.
o La NETEJA I DESINFECCIÓ ÉS UNA PART IMPORTANTÍSSIMA A TINDRE EN COMPTE, perquè:
§ Hauríem de contractar personal de neteja extra per a cada dia que es desenvoluparen les activitats per tal de netejar i desinfectar els espais utilitzats, encarint així el preu de l'activitat.
§ Abans de cada activitat hauríem de netejar i desinfectar els espais a utilitzar, ja que durant la jornada escolar un grup estable ja ha estat allí.
§ Per tal d’utilitzar els wc tindríem que organitzar un pla de neteja, perquè cada grup bombolla utilitza un.
§ Mentre es desenvolupa la neteja, el grup hauria d'estar a un espai ample, i esperar amb els monitors “responsables” a que aquesta finalitzara.
o Hauríem de contractar personal extra per a cada activitat, i augmentar el nombre de grups per reduir o intentar mantindre els grups bambolla.
o Evitar a l'eixida de les activitats que hi haja encreuament d'escolars, per la qual cosa necessitem personal extra i espai suficient.
o Un/a responsable de l’AMPA hauria de quedar-se ja que com hem assenyalat abans en les mesures d’acord a normativa, hauríem d’activar el protocol d’emergència sanitària davant el cas que una alumna o alumne tinguera febra.
- I seguidament, per LES ACTIVITATS EN SÍ MATEIX:
o Pensem, per exemple, en les activitats de ball i les esportives, que al ser activitats físiques, els escolars haurien de realitzar-les sense mascaretes i per tant mantindre la distància de 1,5 metres, el que conseqüentment els portaria als responsables a haver de realitzar-les obligatòriament en un espai al aire lliure com és el pati, i aquest estarà ja parcelat d’acord a normativa. A més, l’ús d’espais al aire lliure es queda limitat per les inclemències del temps.
o I l’activitat d’escacs també és complicada, ja que hauríem d’estar ben segurs de la desinfecció de espai i materials emprats, com són cada peça i tauler de joc.
Per tal de resoldre la qüestió de conciliació d'horaris, intentarem, junt amb l’equip directiu del centre, promoure les VESPERTINES per a totes aquelles famílies que ho necessitem, perquè trobem que l’Ajuntament, hui per hui, és l’entitat que té els recursos necessaris per a assumir millor aquesta responsabilitat.
Tornem a repetir que lamentem profundament la situació per la qual estem passant totes les famílies i esperem que pugueu entendre la decisió de NO ORGANITZAR LES ACTIVITATS EXTRAESCOLARS temporalment, perquè no podem garantir el compliment de totes i cadascuna de les normes organitzatives, higièniques i sanitàries amb seguretat i d'acord amb la normativa, i pensem que seria irresponsable per la nostra part fer-ho.
Vos enviem un fort abraç i molt d'ànim !
Gràcies per la vostra confiança.
Junta Directiva AMPA LA FONT.